جمعه
1403/01/10
مرکز فروش 03154750439

روش های از بین بردن جای مبلمان روی فرش



 

 

آموزش از بین بردن جای مبلمان از روی موکت و فرش

 

آشنایی با مراحل از بین بردن جای مبلمان از روی فرش یا موکت

همه ی شما هنگام جابجایی وسایل بخصوص زمانی که در ایام عید قصد تغییر وسایل خانه را مثل مبل ،میز تلویزیون ، جای تخت و....... را داریم و می خواهیم  دکوراسیون خانه را به شکل دیگری بچینیم اما  نکته ای که ممکن است شما را اذیت کند جای مونده از این وسایل بر روی فرش و موکت است که ما در این مطلب شما را با چگونگی از بین بردن جای مبلمان آشنا خواهیم کرد.

قبل از هرچیز باید علت کوبیدگی فرشمان را بدانیم. برای مثال گاهی اوقات با یک جابجایی ساده وسایل می‌توان از ادامه این اتفاق جلوگیری کرد. در صورتی که فرش شما در اثر سنگینی گودی‌هایی بر روی سطح آن ایجاد شود برای جلوگیری و رفع کوبیدگی فرش باید کارهایی را انجام دهید.

فرش برای ما ایرانی‌ها عضو اصلی دکوراسیون است. زمانی که فرش در خانه‌هایمان حرف اول را می‌زند ما آن را معمولا در قسمت وسط فضا قرار می‌دهیم و باقی وسایل را در اطراف آن می‌چینیم. ممکن است گاهی اوقات به دلیل کمبود فضا، مجبور می‌شویم بخشی از وسایل را بر روی فرش بچینیم که با این کار فشار بر روی فرش ایجاد می‌کنیم.

 

4 مرحله زیر برای از بین بردن جای مبلمان و سایر وسایل از روی فرش و موکت :

1-  بر روی ناحیه مورد نظر قطعه یخ قرار دهید( اگر این ناحیه بزرگ است از چندین قطعه یخ استفاده کنید(

2- اجازه دهید تا یخ کاملا در آن ناحیه آب شود.

3-حال با کشیدن یک دستمال علاوه بر خشک کردن سعی کنید آن ناحیه را به حالت اول برگردانید.

4-علاوه بر دستمال برای نتیجه بهتر از یک چنگال یا قاشق هم می توانید استفاده کنید.

به همین راحتی فرش یا موکت شما به حالت اول بر می گردد.

 

سایر روش‌ها برای رفع کوبیدگی فرش

پد فرش یا ترمز فرش مانع لیز خوردن فرش شده و در عین حال جلوی فرورفتگی روی فرش را نیز می‌‌گیرد. وسیله دیگر زیرپایه مبلی یا ضربه‌گیر و صداگیر مبل است که به سادگی زیر مبل قرار گرفته و باعث می‌شود سنگینی کمتری به فرش وارد بیاید. در صورتی که هر کدام از این روش‌ها را به کار گرفتید و هیچ کدام موثر واقع نشد، می‌توانید آن را به یک قالیشویی معتبر و مطمئن بسپارید.

 

 

سایر مطالب

مطلب قبلی  ـــــــــــــ   مطلب بعدی

 

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب