پنج شنبه
1403/01/30
مرکز فروش 03154750439

فرش ماشینی طرح ترک؛ بخریم با نخریم؟

 

در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین محصولات با عنوان فرش ایرانی طرح ترک را به شما معرفی کنیم .کشور ایران در زمینه بافت و تولید انواع قالی دارای قدمت دیرینه و شهرت جهانی است .انواع این محصولات در طی چندین سال به صورت دستباف و ماشینی تولید و عرضه شده اند .

کیفیت و ویژگی های ظاهری منحصر به فرد ، این کالا ها را نه تنها در بین ایرانیان بلکه در جهان محبوب ساخته است .فرش ایرانی دارای سبک و سیاق خاصی در طرح ، نقشه و رنگ است که آن را از دیگر انواع متمایز می کند .علی رغم نیاز مردم به زیباترین محصولات کلاسیک با گذشت زمان مردم به انواع جدید نیاز پیدا می کنند .به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی نیاز های مردم تغییر می کند .
با توجه به ویژگی های خاصی که در محصولات فرش ترک یا ترکیه ای وجود دارد توجه مردم به آن ها جلب شده است .با افزایش تقاضای مردم برای این کالا و افزایش واردات آن تولیدکنندگان ایرانی اقدام به تولید این محصولات کرده اند .چنین کالاهایی که برگرفته از نوع ترک یا ترکیه ای هستند با عنوان فرش ایرانی طرح ترک شناخته می شوند .
بنابراین مشتریان می توانند محصولات داخلی را مطابق با انتظار خود تهیه کنند.به همین دلیل واردات محصولات ترکیه ای کاهش یافته است که باعث کمک به اقتصاد داخلی می شود .هم چنین مشکلاتی که برای واردات وجود دارد از بین می رود و هزینه ها کاهش می یابد


فرش ایرانی طرح ترک :


تفاوت انواع قالی که در مناطق یا کشور های مختلف تولید می شوند در طرح و رنگ آن ها مشخص می شود .فرش های ترکیه ای نیز دارای ظاهری خاص هستند که می توان آن را از دیگر محصولات به سادگی تشخیص داد .نقشه های ساده و خلوت که در آن ها از شاخ و برگ های پیچیده و تو در تو خبری نیست.هم چنین رنگبندی روشن و خنثی از جمله ویژگی های بارز فرش ترک است .

بنابراین خصوصیات این محصولات با محصولات ایرانی تفاوت زیادی و توجه مردم را جلب کرده است .در قالی های ایرانی از طرح های پر نقش و نگار استفاده می شود که دارای لچک ، ترنج و حاشیه هستند .رنگ بندی نیز متنوع است و از تعداد رنگ های زیادی در آن ها به کار می رود .فرش ایرانی طرح ترک با ایده از محصولات ترکیه ای ایجاد شده است و مشابه آن هاست .

در این محصولات شما طرح هایی را مشاهده می کنید که معمولا بدون لچک و ترنج هستند .هم چنین در آن ها از رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود که عبارتند از کرم ، نسکافه ای ، گلبهی ، آبی فیروزه ای و غیره .بنابراین چنین شرایطی باعث محبوبیت این محصولات در بین مردم شده است .مشتریان با سلایق و نیاز های مختلف می توانند بهترین انتخاب را در بین محصولات ایرانی داشته باشد .در منازل و دکوراسیون های امروزی استفاده از فرش ایرانی طرح ترک بهترین گزینه است. هم چنین می توان آن را در کنار وسایل با رنگ های مختلف استفاده کرد.

 

فرش گل برجسته ترک:

محصولاتی که به صورت گل برجسته تولید می شوند در انواع دستباف و ماشینی وجود دارند .زیبایی و ظرافتی که در چنین محصولاتی وجود دارد توجه هر ببینند ای را جلب می کند .چنین فرش هایی به صورت گل برجسته یا کف برجسته تولید می شوند .

به دلیل اختلافی که در ارتفاع خاب آن وجود دارد طرح و نقشه واضح و زیباتر به نظر می رسد .برای این که چنین ویژگی در محصول ایجاد شود از نخ خاب با جنس های مختلف استفاده می شود .فرش ایرانی طرح ترک یکی از محصولاتی است که غالبا به صورت گل برجسته یا کف برجسته تولید می شود.

با توجه به این که تولید این محصولات به صورت ماشینی و با دستگاه های صنعتی انجام می شود باید در مراحل بافت برجسته شدن آن را در نظر داشت.محصول معمولا با استفاده از دو نوع نخ خاب بافته می شود.یکی از این الیاف ها دارای حساسیت دمایی است و در اثر حرارت منقبض خواهد شد و ارتفاع آن تغییر می کند .

اما نوع دیگر با ارتفاع و حالت قبل باقی خواهد ماند .به این ترتیب برجستگی یا فرورفتگی در فرش ترک ماشینی ایجاد می شود یکی از دلایل زیبایی ظاهری و جلوه این محصولات نقش و گل های برجسته آن است.این شرایط در کنار نقشه و رنگ بندی زیبا باعث تولید بهترین محصولات می شود .

 
معایب فرش ترک:


هر محصول در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی هم می باشد .البته هر یک از ویژگی ها بر اساس نیاز و سلیقه مشتری تعیین می شود . همانطور که گفته شد فرش ایرانی طرح ترک دارای طرح و نقشه ساده و رنگ بندی روشن است .
بنابراین امکان آلودگی و کثیف شدن چنین محصولاتی بیشتر است .استفاده از این کالا برای مکان هایی مناسب است که در معرض رفت و آمد و آلودگی کمتر هستند .

همچنین برای کسانی که فرزندان کوچک دارند استفاده از فرش طرح ترک پیشنهاد نمی شود .با توجه به طرح و رنگی که در این محصولات وجود دارد نسبت به رنگ های تیره زودتر کثیف می شوند .هم چنین در صورت ایجاد لکه روی آن پس از برطرف کردن ، اثر آن باقی می ماند .اگر شست و شو به صورت غیر اصولی انجام شود باعث چرک مرده شدن محصول می شود .همانطور که گفته شد اکثر این محصولات به صورت گل برجسته تولید می شوند .
محصول با این ویژگی به مراقبت بیشتری احتیاج دارد .هم چنین برای استفاده در هر مکانی مناسب نیست زیرا خاب مسطح ندارد.برای جارو کردن و شستن فرش ایرانی طرح ترک باید دقت بیشتری به خرج دهید .
البته برای کسانی که تنها زیبایی محصول را در نظر دارند و برای مکان هایی مانند پذیرایی از آن استفاده می کنند انتخابی مناسب است . بنابراین می توان دکوراسیون و چیدمان منزل را با این کالا به شکلی زیباتر زینت داد.

سوالات خود را از ما بپرسید...

 

سایر مطالب

مطلب قبلی   ـــــــــــــ   مطلب بعدی

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب